תוכנית 21 פונה ליזמים חברתיים יהודים וערבים במטרה להכשיר אותם לקדם יוזמות ופתרונות סביב השסע הלאומי בישראל. עכשיו, לאחר שהושלם שלב ההכשרה של שני המחזורים הראשונים, העמיתים היהודים והערבים התכנסו לאירוע פתיחה מיוחד של קהילת הבוגרים של תוכנית היזמות לצמצום השסע הלאומי.

האירוע החגיגי התקיים ב"הכוורת – המרכז ליזמות וחדשנות חברתית של ישראל" בלוד, שם שמעו חברי הקהילה את דבריו של ד"ר עו"ד גלעד וינר, מנהל המרכז ליישוב סכסוכים ומדיניות ציבורית של הקונגרס הישראלי, שבירך אותם על הצטרפותם לקהילת היזמות של הקונגרס הישראלי. גלעד גם דיבר על תפיסת השינוי של הקונגרס הישראלי ביחס למצבה הנוכחי של החברה הישראלית השסועה, שינוי שמתחיל במחקר ונגמר בעשייה יזמית בשטח – המיזמים שלהם.

לאחר דברי הפתיחה נערכה פעילות היכרות בין המשתתפים שבה הציגו את עצמם ואת המיזמים שפיתחו במהלך התוכנית. לאחר מכן הם שמעו הרצאות מפיהם של פולה ברקן, יזמת חברתית, מלווה של מיזמים חברתיים ומנהלת פיתוח מיזמים של ארגון הג'וינט וקרנות הביטוח הלאומי, ושל יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, שסיפר על היוזמות המשותפות בין ערבים ויהודים שצומחות אצלו בשטחי המועצה.

"המפגש הסתיים בדיון על הצעדים הבאים של הקהילה", סיכם בצלאל שטאובר, ממובילי התוכנית. "זהו אות הפתיחה לעשייה משותפת של קהילת הבוגרים", הוסיף שותפו להובלת התוכנית, חן קופרמן.

דילוג לתוכן