בקורס גישור ייעודי של הקונגרס הישראלי, בשיתוף המרכז לחברה משותפת גבעת חביבה, משתתפים מנהלי ומנהלות יחידות נוער מערים יהודיות וערביות. הקורס מעניק הכשרה וכלים לניהול מצבים מורכבים וטעונים וכלים להתמודדות עם בעיות, מחלוקות, קונפליקטים וחילוקי דעת מסוגים שונים, במטרה להטמיע את השימוש בשפת הגישור ככלי ליישוב סכסוכים ולבניית הסכמות.

המפגש השישי של הקורס עסק בעיקר בדרך שבה כלי הגישור יכולים להתבטא ולסייע למנהלים ולמנהלות של יחידות הנוער בעבודתם היומיומית ברשויות המקומיות.

המפגש נפתח בהרצאה של מנהל הקונגרס הישראלי, ד"ר עו"ד גלעד וינר, שבמהלכה הציג את הכלים הגישוריים ואת המתודולוגיות של הקונגרס הישראלי שמעבירות את הכלים הגישוריים מהעולם המחקרי אל עולם המעשה.

אחרי ההרצאה נחלקו המשתתפים לקבוצות שבהן שיתפו את האתגרים המקצועיים שבפניהם הם ניצבים בעבודה היומיומית ויחד הם חשבו כקבוצה על הכלים הגישוריים שהכירו בקורס שיכולים לסייע להם לפתור את האתגרים הללו.

כבר במהלך המפגש עלו בקרב המשתתפים הצעות ליוזמות ברוח תורת ערכי הגישור, יוזמות משותפות של המשתתפים בקורס שיוכלו להמשיך לפתח בהמשך במפגש הבא שיעסוק ביצירה ובהערכה של פתרונות גישוריים.

דילוג לתוכן