מטרותיה של תוכנית התיכונים למנהיגות ומשפט הן להעמיק את הידע על רעיון המדינה היהודית והדמוקרטית, לחשוף את התלמידים לאופיו של השיח המשפטי-חוקתי, לפתח תרבות של דיון תוך התמודדות עם נקודות מבט שונות ועבודה משותפת על מחלוקות זהותיות עמוקות, ולערוך היכרות בלתי אמצעית בין תלמידי תיכון מדתות אחרות תוך כדי עבודה משותפת.

המפגש הרביעי נפתח בלימוד משותף של דפי מקורות על פסקי דין הנוגעים לזכויות קבוצתיות. יחד דיברו התלמידים על ההבדל בין רוב למיעוט, על הגדרה של קבוצה ועל מי רשאית לדרוש זכויות. לאחר מכן התכנסו במליאה ושמעו הרצאה מפיה של פרופ' גילה שטופלר, דיקנית הפקולטה למשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. בהרצאתה נתנה פרופ' שטופלר רקע ודוגמאות לדיון על זכויות קבוצתיות והשיבה על שאלותיהם של התלמידים.

לבסוף התפצלו התלמידים לקבוצות, סיכמו והגיבו למה ששמעו במהלך היום. "נראה שהתלמידים באמת למדו לא רק את החומר אלא זה את זה", שיתף אותנו אופיר דיין, סטודנט בפקולטה למשפטים בבר-אילן ומדריך של אחת הקבוצות. "אפילו עבורנו, המדריכים, עצם זה שאנחנו מצוותים בצוותים מעורבים של ערבים ויהודים – זה כבר מקרב ברמה האישית ופוקח עיניים".

במפגש הבא ייערך סיכום חגיגי של התוכנית בהשתתפות ההורים של התלמידים.

דילוג לתוכן