על המועצה

מועצת ההסכמות המקומית של מודיעין ומודיעין עילית היא אחת מחמש מועצות הסכמה מוניציפליות שפעלו בערים שונות ברחבי ישראל בשנת תש"ף – 2020. מדובר בשתי ערים סמוכות אך שונות לחלוטין באופיין ובצביון המרחב הציבורי שלהן, מה שיוצר מתיחות וקושי להגיע להכרעות בסוגיות דתיות בנקודות מפגש הנוצרות במציאות הישראלית. המועצה התמקדה בהתמודדות עם מתחים הנובעים ממקומה של היהדות במרחב הציבורי המקומי, תוך יישום של המתודולוגיות, הידע והכלים שהקונגרס הישראלי פיתח.

הרכב המועצה נבנה, בשיתוף פעולה עם ארגון "פלוגתא", בהתאם לאופיין הייחודי של שתי הערים. כמובילי המועצה שימשו מאיר פוטרמילך – מחנך חרדי, מרצה, תושב מודיעין עילית, וגדי לוי – במאי ושחקן, חבר הנהלה בקהילת "יחד" מודיעין.

בין חברי המועצה ניתן למנות את: מויש לוי – סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, אריאל וילנר – מרצה חרדי, מנהל מרכז "נפגשים" במודיעין, גדי לוי – במאי ושחקן, חבר הנהלה בקהילת "יחד" מודיעין, משה מניס – פובליציסט ועיתונאי עצמאי חרדי, מאיר פוטרמילך – מחנך חרדי, מרצה, תושב מודיעין עילית, טליה טאוב – מפיקה בערוץ 20, בעלת חברת הפקות עצמאית, נעמי דר – רבנית קונסרבטיבית, ממקימות קהילת "ידיד נפש" במודיעין ויואל ארלנגר – פעיל חברתי, אומן צילום חרדי.

מטרות המועצה

  • יתרונות וחסרונות של מודל ערים נפרדות לחרדים ולליברלים.
  • "מורידים מסכות" – השפעת הקורונה על הערים השונות והאפשרות ליצור ערבות הדדית בין תושבי הערים.

מובילי/ות המועצה

דמות אווטר

גדי לוי

מוביל המועצה

גדי לוי

מוביל המועצה
יוצר, במאי ושחקן תיאטרון, חבר הנהלה בקהילת "יחד" מודיעין.
דמות אווטר

מאיר פוטרמילך

מוביל המועצה

מאיר פוטרמילך

מוביל המועצה
מחנך חרדי, מרצה, תושב מודיעין עילית.

משתתפי/ות המועצה

מויש לוי | אריאל וילנר | גדי לוי | משה מניס | מאיר פוטרמילך | טליה טאוב | נעמי דר | יואל ארלנגר

תוצרים ופעילויות

מפגש זום – מורידים מסכות

לקראת ט' באב, בלב גאייתו של גל הקורונה השני ובשיא הקיץ, התקיים מפגש זום של מועצת ההסכמות שבמרכזו דיון נוקב בנושא הקורונה. במהלך המפגש הוצפו ההתייחסויות השונות של שתי הערים, מודיעין ומודיעין עילית, לגבי המגזרים השונים החיים בהן ולגבי מגפת הקורונה, ונעשה ניסיון לגשר על הפערים ולקדם שמירה על בריאות הציבור לצד שיח בריא. בסיכום המפגש הסכימו המשתתפים לפעול יחד להרגעת הרוחות ברשתות החברתיות, לעודד שמירה על ההנחיות, ולקדם הסתכלות חיובית יותר על המגזר החרדי מצד שאר האוכלוסייה.

ערבי דיאלוג בין תושבי הערים

ערבי דיאלוג פתוחים עם דוברים והרצאות בקפה 443, בית קפה שנמצא בדיוק באמצע הדרך בנקודת המפגש שבין מודיעין למודיעין עילית.

קיום דיון בסוגיית פארק ענבה

אחת הסוגיות הטעונות ביותר באזור היא פארק ענבה. במסגרת פעילות המועצה עלתה יוזמה לקיים מפגש פתוח בפארק שיעסוק בשאלה אם אפשר להגיע להסכמות סביב המחלוקת – כניסת חרדים ממודיעין עילית לפארק הממוקם ומתוחזק על ידי עיריית מודיעין-מכבים-רעות, אשר משנה את הצביון בו בימי הקיץ ובתקופת "בין הזמנים".
דילוג לתוכן