על המועצה

מועצת ההסכמות המקומית של ירושלים היא אחת ממועצות הסכמה המוניציפליות שפעלו בערים שונות ברחבי ישראל בשנת תשפ"א – 2021. מובילי המועצה הם משה אופן, פעיל ויזם חברתי חרדי, לצד מריאנה קרונפלד, ממובילות המאבקים בשכונת רמת שרת כנגד התחרדות השכונה, שייצגה את הצד החילוני. משה ומריאנה היו חברי מועצת ההסכמות בשנת 2020 ולאחר הבנת האתגרים וההזדמנויות הטמונים בעיר הבירה  – המשיכו גם למועצת ההסכמות של 2021, הפעם כמובילי המועצה.

ירושלים מהווה צומת של חיבורים בין דתות ולאומים, היסטוריה וחזון, ומכילה קבוצות רבות ומגוונות שכל אחת מהן בעלת מאפיינים וצרכים שונים. מועצת ההסכמות הירושלמית של הקונגרס הישראלי המשיכה את  פעילות מועצת ההסכמות מהשנה הקודמת, והתמקדה בהתמודדות עם מתחים הנובעים ממקומה של היהדות במרחב הציבורי המקומי, כפי שהתגבשו בעשייה המשותפת, תוך יישום של המתודולוגיות, הידע והכלים לבניית הסכמות שמעניק הקונגרס הישראלי למועצות.

מטרות המועצה

  • שכנות טובה: פתרונות לאתגרי השכנות העולים בשכונות המעורבות בירושלים. 
  • מהי מידת האוטונומיה ששכונות הומוגניות נפרדות יוכלו לקבל? 
  • ההתמודדות של המגזרים השונים עם משבר הקורונה 
  • זרמים שונים של אותה יהדות: האם כולם יכולים לגור בכפיפה אחת? 
  • יותר מהמשותף: מהם הנושאים המשותפים למגזרים השונים בירושלים? 

מובילי/ות המועצה

מריאנה קורנפלד

מריאנה קרונפלד

מריאנה קרונפלד

מובילת מועצת ההסכמות של הקונגרס הישראלי בירושלים, תושבת העיר וחוקרת תלמוד.
משה אופן

משה אופן

מוביל המועצה

משה אופן

מוביל המועצה
מוביל מועצת ההסכמות של הקונגרס הישראלי בירושלים, תושב העיר, איש חינוך.

משתתפי/ות המועצה

מועצת ההסכמות בירושלים הורכבה מתושבים משכונות שונות בעיר, המייצגים חלקים שונים בחברה הישראלית.

תוצרים ופעילויות

מסכת שכנות

מסמך שיצרו חברי ומובילי המועצה המבוסס על שיח חוצה מגזרים, ומנסה להציג פתרונות יצירתיים לאתגרי השכנות הישראלית. מטרתה של "מסכת שכנות" היא להגדיר ולנסח את גבולות השכנות בין המגזרים השונים כפי שהתושבים עצמם רואים אותם.

'מרכז ההסכמות'

מדף ספרים משותף שהוצב בקו התפר בין שכונת רמת שרת החילונית לשכונת בית וגן החרדית בירושלים. המדף מכיל ספרים העוסקים בתחומי העניין המשותפים לשתי הקבוצות, כמו חברה, הורות, בישול ועוד, ומטרתו לעודד לכידות וקיום דיאלוג פתוח בין התושבים.
דילוג לתוכן