על המועצה

מועצת ההסכמות של העיר המתחדשת חריש היא אחת מחמש מועצות הסכמה מוניציפליות שפעלו בערים שונות ברחבי ישראל בשנת תשפ"א – 2021. המועצות נוסדו על ידי הקונגרס הישראלי, בשיתוף עם המיזם פלוגתא.

סיפורה של העיר חריש שונה מסיפורן של ערים אחרות בישראל שבהן פועלות מועצות ההסכמה, כיוון שהעיר נמצאת בהקמה והצביון שלה מתגבש תוך כדי תנועה. העיר נמצאת בצמיחה ובגדילה מתמדת, וקולטת לתוכה מספר גדול של תושבים ממגזרים שונים. מטבע הדברים, תהליך הקליטה המואץ מייצר מאבקים גלויים וסמויים בין הקבוצות השונות בעיר. מועצת ההסכמות שמה לה למטרה להפחית מן המתח שבין הקבוצות ולעצב חיים משותפים הבנויים על הסכמות והידברות בין הצדדים.

מובילי המועצה הם יעל עינהר, פעילה חברתית וחברת הקיבוץ העירוני של תנועת בוגרי "השומר הצעיר", והרב אברהם בן-אסולין, הפועל בין היתר לקידום שיח סובלני בין דתיים וחילונים. הרכב המועצה כלל נשים וגברים מכלל המגזרים בעיר, שיחד הצליחו לקדם יוזמות ושיתופי פעולה רבים, החשוב שביניהם הוא פיתוח מודל בניית הסכמות עירוני בשיתוף עיריית חריש, שבמסגרתו יוקמו מועצות הסכמה שכונתיות.

מטרות המועצה

  • היכרות והפחתת עוינות בין הקבוצות
  • יצירת שיתופי פעולה בין הקבוצות בעיר סביב אינטרסים משותפים
  • "עין טובה בחריש" – הדגשת מקרים של שכנות טובה

מובילי/ות המועצה

הרב אברהם בן-אסולין

הרב אברהם בן-אסולין

מוביל המועצות

הרב אברהם בן-אסולין

מוביל המועצות
רב קהילה בחריש, עוסק בהסברה יהודית, חינוך וייעוץ חינוכי ורגשי. בין היתר, הרב אברהם מוסר הרצאות ושיעורים להכרת היהדות לכל המגזרים, ומייעץ להורים ולמוסדות חינוך בכל המגזרים.
יעל עינהר

יעל עינהר

מובילת המועצות

יעל עינהר

מובילת המועצות
מרכזת הקיבוץ העירוני של בוגרי השומר הצעיר בחריש. יעל עוסקת בפרויקטים של שיח וחיבורים עם מגזרים שונים, תחילה עם הציונות הדתית, וכעת גם עם חרדים.

משתתפי/ות המועצה

מועצת ההסכמות בחריש הורכבה מתושבים משכונות שונות בעיר, המייצגים חלקים שונים בחברה הישראלית.

תוצרים ופעילויות

הקמת גמ"ח מוצרי מזון לתינוקות

אחת ממטרותיה של מועצת ההסכמות בחריש הייתה יצירת שיתופי-פעולה סביב אינטרסים משותפים של תושבי העיר. באופן הזה, קיוו מובילי המועצה לקדם קשרים חיוביים בין התושבים. במסגרת השיחו שהתקיימו בין חברי המועצה, הוצפה העובדה כי חריש מאכלסת לא מעט זוגות צעירים, שזקוקים לשירותים חברתיים התואמים את אופי השלב שבו הם נמצאים בחיים. כך, החליטה אחת המשתתפות על הקמת גמ"ח מוצרי מזון לתינוקות בביתה עבור האימהות צעירות בחריש. בשלב זה מדובר בגמ"ח צנוע יחסית המיועד לדיירי הבניין, והשאיפה היא להרחיב את פעילותו ולהפוך אותו לגמ"ח שכונתי.

הקמת מערך מועצות הסכמה עירוני בשיתוף עיריית חריש

האתגר של העיר חריש הוא גם ההזדמנות שבה. מובילי המועצה, שזיהו את הפוטנציאל של מועצת ההסכמות להשפיע על המתרחש בעיר, יצרו קשר עם ראש עיריית חריש, מר יצחק קשת, במטרה להרחיב את ההשפעה החיובית על המתרחש בעיר. במסגרת פגישה רשמית שבה נכחו מנהל הקונגרס הישראלי, ראש עיריית חריש, מובילי המועצה ונציגים נוספים, הוחלט על התנעת מהלך ראשון וייחודי מסוגו בישראל: הקמת מועצות הסכמה בשכונות השונות בחריש שיעבדו על-פי המודל של מועצת ההסכמות המקורית. מדובר בהישג מרשים שהשפעתו על צביון העיר חריש עשויה להיות עצומה, והוא מספק הוכחה נוספת לנחיצותם של מפגשים בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית.
דילוג לתוכן