בקורס גישור ייעודי של הקונגרס הישראלי, בשיתוף המרכז לחברה משותפת גבעת חביבה, משתתפים מנהלי ומנהלות יחידות נוער מערים יהודיות וערביות. חלקו הראשון של הקורס העניק הכשרה וכלים לניהול מצבים מורכבים וטעונים ולהתמודדות עם בעיות, מחלוקות, קונפליקטים וחילוקי דעת מסוגים שונים. חלקו השני של הקורס מתמקד בפיתוח יוזמות פרטניות של המשתתפים, העושות שימוש בכלים שנרכשו בחלק הראשון של הקורס.

את המפגש האחד-עשר בקורס, שהתמקד בעבודה על היוזמות שאותן יובילו המשתתפים, הובילו עו"ד עמראן כנאנה, מנהל המרכז היהודי-ערבי בגבעת חביבה, וד"ר רויטל חמי זינימן, מנחה ומובילת תהליכי בניית הסכמות בקונגרס הישראלי וחברת סגל בתוכנית לניהול וליישוב סכסוכים ומו"מ באוניברסיטת בר-אילן.

בתחילה התפצלו המשתתפים לקבוצות ודנו בנושאים שסביבם יפעילו את היוזמות שלהם, ולאחר מכן בנתה כל קבוצה מצגת שמתארת את הנושא, נותנת רקע לסוגיה וחושפת את הבעיות והחסמים הדורשים תוכנית התערבות. לאחר מכן הציגו הקבוצות השונות זו לזו את היוזמות.

"המשתתפים נהנו מאוד", סיפר לנו עו"ד עמראן כנאנה. "הם שיתפו שהנושאים שבהם דנו נמצאים בליבת העיסוק היומיומי שלהם. הם יצאו מעודדים מכך שעזרנו להם לחדד את השאלות שמעסיקות אותם ולהתחיל לקדם ולתת להן מענה בשטח תוך שימוש בכלים של גישור, יישוב סכסוכים ובניית הסכמות".

דילוג לתוכן