מועצות ההסכמה שלנו פועלות בחריש באופן שגרתי, אבל גם בתוך השגרה צריך מדי פעם לעצור ולחגוג. בצאת הנר השמיני של חנוכה, התכנסנו בערב גשום לחגוג שנה לתחילת הפעילות של אחת ממועצות ההסכמה הייחודיות בחריש: מועצת ההסכמות שבה חברות נשים חילוניות, דתיות וחרדיות.

באולם התרכזו למעלה מ-100 נשים מכל הגילאים ומכל המגזרים, כדי לשמוע על הפעילות של מועצת ההסכמות ואף לטעום ממנה בעצמן. לאחר דברי הברכה של מנהל תוכניות ההכשרה של הקונגרס, בצלאל שטאובר, עלה לדבר ראש העיר יצחק קשת, והביע תמיכה נלהבת במיזם של מועצות ההסכמה המקומיות: "המגוון החברתי בעיר חריש הוא האתגר הכי גדול של העיר, ואולי גם הבשורה הגדולה שלה. אנחנו שואפים לקיים מועצות הסכמה בכל שכונה ושכונה, כדי לקדם חיים משותפים למרות הקשיים". אחריו עלו גם מובילות מועצת ההסכמות הנשית, יעל עינהר ומרים דביר, שדיברו על הקשיים במציאת הסכמות, וגם על החברות שנרקמת למרות החיכוכים.

לאחר דברי הברכה, התיישבו נשות העיר סביב שולחנות עגולים, ובהנחיית חברות המועצה ניהלו שיחות על החיים בעיר, ועל רגעים שקשורים להסכמות או לאי-הסכמות שעולים מהחיים בחריש. לבסוף, עלתה על הבמה קבוצת שחקניות פלייבק תושבות העיר ושיקפה את נושא ההסכמות מזווית מרעננת. "הייתה בשולחנות אווירה מדהימה, של רצון להמשיך את השיח. השיחה המשיכה אל תוך מופע הפלייבק, שהיה מצחיק, מדויק ורגיש", סיפרה לנו יעל עינהר, אחת ממובילות מועצות ההסכמה של חריש.

נמשיך ללוות את מועצות ההסכמה בחריש, ואת פעילויות העירייה למען לכידות ישראלית בעיר.

דילוג לתוכן